לאן טסים – הדרך שלך ליעד

מה הסיכוי להידבק מקורונה במטוס?

אנחנו מקווים שהשמים יפתחו בקרוב ואנחנו והווירוס המפורסם ביותר בעולם, מר covid19 נתחיל להתרגל אחד לשני ולחיות איכשהו בשלום. מחקר מקיף שהתפרסם השבוע, בדק את סיכויי ההידבקות בקורונה בטיסה. להלן התוצאות וגם טיפ חשוב שכדאי לכם ליישם במהלך הטיסה

האם ניתן להידבק בקורונה בזמן טיסה?

תתפלאו, אבל הרבה פחות מכל מקום סגור אחר. איך זה יתכן? הסוד הוא במערכות לבקרת אקלים שמותקנות במטוס.

בואו נחזור בזמן 20 שנה אחורה. זוכרים שהיה מותר לעשן במטוס? בהתחלה בכל מקום ובשלב מסויים רק בחלק האחורי. עד היום במרבית המטוסים, במשענת היד, ישנה מאפרה קטנה, זכר לימים עברו. כדי שהנוסעים לא ימותו מחנק במקום סגור, פיתחו חברות התעופה מערכות שמסלקות את האוויר ה"מלוכלך" מהמטוס ומכניסות אוויר חדש ומסונן. שריד זה מהתקופה ההיא, דואג שבכל זמן נתון האוויר במטוס יהיה נקי ומסונן.

איפה במטוס האוויר הכי נקי?

השמועה שהאוויר במטוס נכנס מהחלק הקדמי ויוצא ליד הזנב, לא נכונה (ולא, הטייס לא פותח חלון כדי לאוורר את המטוס). בכל מטוס ישנם מספר אזורים בהם ממוקמת מערכת בקרת אקלים, בדרך כלל בכל 2-5 שורות, כך שהאוויר שאנחנו נושמים הוא אוויר "טרי" ומסונן, תוך כדי שהמטוס פולט החוצה אוויר "משומש". כך שבכל מקום בו תשבו במטוס, האוויר יהיה נקי, מסונן וגם מחומם ודחוס, כדי שלא נקפא מקור ולא נרגיש את הלחץ האטמוספרי בגובה.  

פתחי איוורור במטוס

האם כדאי לפתוח את פתחי האיוורור מעל המושבים?

התשובה היא כן, ואפילו חובה. דבר ראשון, כך אתם עוזרים למערכת בקרת האקלים שלכם להזרים יותר אוויר, ליותר מקומות במטוס ואתם תקבלו את האוויר הצח ביותר, דרך פתח האיוורור הפרטי שלכם.

פתח האיוורור שלכם, יכול ממש למנוע מהווירוס להגיע אליכם. וירוס הקורונה עובר בצורה טיפתית, זוכרים? מסכות, ריחוק של שני מטר והיגיינה. הווירוס עובר באוויר דרך טיפות קטנטנות, אותן אנחנו יורקים (בלי כוונה) או בהתעטשות שמרססת את כל האזור – לכן אנחנו חובשים מסכות.

אז איך פתח האיוורור קשור לזה? זוכרים שהוא מוציא לחץ אוויר חזק? (לפעמים אפילו מציק), אז לחץ האוויר הזה, מוריד לרצפת המטוס את הטיפות הקטנות של הרוק ודואג שהן יישארו שם ולא ימשיכו להסתובב באוויר המטוס. כאשר אתם פותחים את פתח האיוורור שמעליכם, אתם יוצרים חוסם רוח שלא נותן לטיפות להגיע אליכם ואתם מוגנים יותר.

מטוס יונייטד איירליינס

קבלו מחקר מעודד

כיוון שאתם עדיין חוששים מהידבקות במטוס, למרות שכל הנוסעים עברו בדיקת קורונה, חבשו מסכות ואתם יודעים שמערכת בקרת האקלים שומרת עליכם, הבאנו לכם מחקר מעודד. את המחקר ביצעו אנשי פיקוד התובלה של ארצות הברית (United States Transportation Command) וחוקרי הסוכנות הצבאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים (DARPA).  

צוות המחקר פרסם בסוף השבוע את תוצאותיו לגבי סיכויי הידבקות בזמן טיסה. המחקר נערך במטוסי יונייטד איירליינס מדגמי 777 ו-767 בהם הותקנו בובות אדם וחיישנים ייעודיים. המחקר קובע כי הסיכויים להידבקות בטיסה הם נמוכים ביותר, בייחוד אם כולם חובשים מסכות לאורך הטיסה.

מחקר קורונה בטיסה

סיכמנו עבורכם את תוצאות המחקר:

* המחקר נערך על פני שישה חודשים

* נערכו 300 בדיקות על פני 38 שעות טיסה ו-45 שעות קרקע

*כל בדיקה נערכה באמצעות שחרור של 180 מיליון חלקיקים שווי ערך למספר החלקיקים שמחוללים אלפי שיעולים

*התוצאות מראות שכאשר יושבים עם מסכה, רק 0.003% חלקיקים עושים את דרכם מנוסע אחר הנושם באותה הסביבה, גם אם הוא יושב במושב שכן. כך שהסיכון נמוך ומסכות אכן עוזרות למזער את החשיפה.

*כ- 99.99% של חלקיקים סוננו החוצה מתא הנוסעים, הודות לסירקולציית אוויר מהירה ומערכות ונטילזיה ואיוורור יעילות, המותקנות במטוסים. במקרה המחקר – במטוסי חברת יונייטד איירליינס.

המחקר, שהוא מהגדולים שנעשה אי פעם בנושא איכות האוויר במטוסים, מוכיח שממש אין ממה לחשוש  מהידבקות בקורונה או במחלות אחרות כאשר אתם טסים.

טומי אנקוויסט מנכ"ל לקוחות ביונייטד אמר: מאז שהחלה המגפה, בריאות ובטיחות לקוחותינו ועובדינו, ניצבים בראש סדר העדיפויות שלנו. לכן תמכנו במחקר המערב מומחי צבא ורפואה, אשר מצביע על כך שתא הנוסעים במטוס הוא אחד מהמקומות הבטוחים בעולם. התוצאות מצביעות על כך שהצעדים בהם נקטה יונייטד באמצעות מערכות זרימת וסינון אוויר, עטיית מסכות חובה ושדרוג על תהליכי הניקיון – פירושם שחשיפה לקורונה במטוסי יונייטד כמעט ואינה קיימת, גם במקרה שהטיסה מלאה".

אם אתם בחל"ת ותרצו לקרוא את כל המחקר, לחצו כאן למחקר המלא >>>

לסיכום:

טיסה במטוס היא אחד הדברים הבטוחים בעולם באופן כללי ובפרט בנושא של הידבקות בקורונה, בתנאי שתשמרו על הכללים: בדיקת קורונה לפני עליה למטוס, חבישת מסכה בזמן הטיסה (כולל בשירותים, כן כן), פתיחת פתחי האיוורור ושמירה מוקפדת על הגיינה (לא להתחבק עם כל הנוסעים).

אנחנו מקווים שלפחות בסוגיית הידבקות במטוס עזרנו. נשאר לכם רק לבחור יעד "ירוק" ולצאת חופשה דחוף.

טיסה נעימה ובטוחה

אולי יעניין אותך גם

אריק קלפטון ודיאנה רוס במחווה למלכת אנגליה

ישי שפירא

יונייטד ערכה את הטיסה הראשונה בהיסטוריה על 100% דלק מטוסים בר קיימא

מערכת האתר

טיול בניו יורק

אסף אופק

השאר תגובה