לאן טסים – הדרך שלך ליעד

מדריך קצר לטסים לחו"ל בתקופת הקורונה

טסנו לבולגריה, משפחה עם ילדים, בתקופת הקורונה. קצת חופש ושפיות, לפני שחוזרים לסגר בארץ. אז איך עושים את זה ומה הם בדיוק השלבים שצריך לעבור? הכנו מדריך קצר

בדיקת קורונה לטסים לחו"ל

יומיים או שלושה לפני הטיסה, תלוי בדרישות מדינת היעד, יש לבצע בדיקת קורונה ולקבל תוצאה שלילית. נכון לעכשיו את הבדיקות צריך לבצע במעבדות פרטיות בעלות של מאות שקלים לאדם. המחיר הזול ביותר הוא 297 שקלים, באחד מבתי החולים הממשלתיים כמו למשל רמב״ם, אסף הרופא או סורוקה. אחרי מספר שעות מורטות עצבים תקבלו את תוצאות הבדיקה. אם קיבלתם שלילי, אתם יכולים להמשיך בהכנות לטיסה.

הצהרת נוסע יוצא מישראל לפני טיסה

החל מ 24 שעות לפני הטיסה, אתם מתבקשים למלא טופס הצהרת נוסע יוצא מישראל לפני טיסה. בטופס אתם מצהירים שאין לכם תסמינים ושאתם לא מחוייבי בידוד. גם לפני הטיסה חזרה צריכים למלא את טופס הצהרת נוסע נכנס לישראל לפני טיסה.

הצהרת בריאות לפני כניסה ליעד

חברת התעופה תשלח לכם גם טופס הצהרת בריאות באנגלית שאותו תצטרכו למלא ולהגיש בכניסה ליעד, למרות שלא תמיד יבקשו אותו מכם, אלא יסתפקו בטופס בדיקת הקורונה.

ביטוח נסיעות לחו"ל בתקופת קורונה

אנחנו בחרנו בכיסוי של חברת הראל. עלות יומית לכיסוי רפואי + כבודה כ- 2.85$ ליום.
הראל מאפשרת גם הוספת כיסוי למקרה של ביטול / קיצור נסיעה בתנאים הרגילים וכן עבור ביטול נסיעה או הארכת שהות במקרה של קורונה. הרובד הבסיסי של הכיסוי עולה 0.35$ ליום ומחזיר עד 400$ עבור כרטיס טיסה בלבד (במקרה של ביטול עקב מחלת קורונה / סימפטומים בשדה / בידוד לפני הנסיעה) או עד 1,000$ למקרה של הארכת שהות עקב מחלת קורונה בחו"ל.
הרובד המורחב יותר מגדיל את גובה ההחזרים למקרה של מגיפה עד 5,000$ (ומתוכם עד 2,000$ לכרטיס טיסה). העלות המורחבת עולה עוד 3.5$ בנוסף לרובד הבסיסי.
כמובן שניתן להוסיף גם הרחבות לטלפון נייד, מחשב נייד, רכב שכור, ספורט אתגרי ועוד.

ניתן גם לבטח בחברת פספורטכארד. שם העלויות הן 3.8 ליום – רפואי + כבודה, 4$ ליום עבור ביטול / קיצור נסיעה כולל ביטול / הארכת שהות עקב מגיפה – כולל רובד מורחב (אין בסיסי) של 4,000$ להחזרים (מתוכם עד 1,500$ לכרטיס טיסה) במקרה של ביטול עקב קורונה. עד 1,500$ עבור הוצאות בידוד בחו"ל. במקרה של הארכת שהיה בחו"ל, לפי התנאים, עד 1,500$ לכרטיס טיסה ו- 100$ ללילה במלון עד 15 לילות.

הפרטים המלאים וכל התנאים מופיעים באתרי חברות הביטוח.

יום הטיסה

לפני הטיסה תוודאו שלקחתם איתכם את כל המסמכים: אישור יציאה מהארץ, כרטיס טיסה, שבלעדיו לא יתנו לכם להיכנס לטרמינל, בדיקת קורונה שלילית, הצהרת בריאות באנגלית ומומלץ גם להדפיס את מסמכי הביטוח, הזמנת המלון והרכב.

זהו, הכל מוכן ואפשר להגיע לטרמינל. בימים אלו כל הטיסות יוצאות רק מטרמינל 3. החניונים הסמוכים, "פרדס" ו"כרם", משמשים גם חניון לטווח ארוך בעלות של 40 שקלים ליממה. הכניסה לטרמינל מותרת אך ורק לטסים ואחרי בדיקת החום יעניקו לכם צמיד שיאשר לכם להסתובב בטרמינל. בתורים מנסים לשמור על ריחוק חברתי כמה שניתן וכן גם במושבים בשערי היציאה. קחו בחשבון שנכון לעכשיו כל החנויות בשדה סגורות, מלבד כמה עגלות קפה וחנות דיוטי פרי קטנה בקצה שרוול B. על המטוס אין ממש ריחוק חברתי ולכן מקפידים כל הזמן על עטיית המסיכות. בחלק מחברות התעופה מוכרים כרגיל שתייה, מזון ומוצרי דיוטי פרי.

זהו, עברתם את כל השלבים והגעתם לחו"ל בתקופת קורונה! אפשרי בהחלט ויותר ממומלץ

רק הערה חשובה לסיום. קחו בחשבון שבתקופת הקורונה שום דבר לא ודאי ויכולים להיות הרבה שינויים בדרך. לכן הקפידו להזמין מראש רק ממקומות שמאפשרים לכם לבטל עד הרגע האחרון, תעשו ביטוח שמתייחס גם לקורונה ובעיקר קחו נשימה עמוקה. מקווים שעזרנו. טיסה נעימה.

אולי יעניין אותך גם

מה עושים בלונדון: המלצה למסלול קצת אחר

ישי שפירא

יונייטד ערכה את הטיסה הראשונה בהיסטוריה על 100% דלק מטוסים בר קיימא

מערכת האתר

בולגריה עם ילדים: חופשה משפחתית זולה באירופה

ישי שפירא

השאר תגובה