לאן טסים – הדרך שלך ליעד

חופשה במונטנגרו: ים, הרים וטבע פראי

המדינה שהוקמה כמדינה עצמאית רק בשנת 2006, הופכת במהרה לאחד היעדים התיירותיים החמים ביותר של אירופה ולא בכדי. עיירות היסטוריות מושלמות; חופים יפהפיים הטובלים במים החמימים והצלולים של הים האדריאטי; פסגות פראיות מושלגות לצד אקלים ים תיכוני מתון וכל זה במחירים נמוכים להפליא. מדינה ירוקה במרחק יריקה.

לאן טסים טיפים ומסלולים במונטנגרו montenegro

מה עושים במונטנגרו?

החל מהעיר העתיקה הוונציאנית המרשימה בקוטור, הסמוכה למפרץ מרהיב בצבע כחול עמוק, דמוי פיורד, אל הפנים ההררי, המלא בפארקים לאומיים ופסגות מתנשאות ומערות תת קרקעיות כמו מערת ליפא, מונטנגרו מלאה באטרקציות. אספנו כאן רשימה של המקומות הטובים ביותר לבקר בהם. להלן רשימת הדברים המובילים לעשות במונטנגרו:

העיר העתיקה של קוטור ומפרץ קוטור  Kotor Old Town & Bay of Kotor

העיר העתיקה של קוטור ומפרץ קוטור

העיר העתיקה של קוטור, שנשלטה על ידי הקתדרלה הקדושה של סנט טריפון, מהמאה ה- 12, היא אחת מעיירות הביניים המבוצרות ביותר של החוף האדריאטי. סגנון ונציאני מובהק (ונציה הייתה אחת מהאימפריות הרבות ששלטו על אזור זה לאורך מאות שנים), קוטור יושבת בשולי מפרץ קוטור הכחול והמבריק, המוקף הרים דרמטיים.

הקתדרלה של סנט טריפון ידועה בזכות מזבח האבן המגולף שלה, דוגמא מצוינת לסוג הבנייה המפורסמת שהתפרסמה בעיר במהלך ימי הביניים. הקדישו זמן לשיטוט במבוך הרחובות והסמטאות ברחבי העיר העתיקה של קוטור, ושבו לארוחה במסעדה מסורתית או למשקה קר בבית קפה באחת הפיאצות. אם אתם מחפשים פעילות גופנית, אתגרו את עצמכם בטרק אל חומות העיר העליונות. מכאן נשקף נוף מדהים של רחבי העיר והמפרץ.

ריביירה בודווה – Budva Riviera

מונטנגרו ריביירה בודווה

הריביירה, המשתרעת לאורך קו החוף המרכזי של מונטנגרו עם בודווה כעיר המרכזית שלה, היא עיירת חוף לחופשת הקיץ, למקומיים ולתיירים כאחד. החופים כאן הם תערובת של חול וחלוקים, עם מים בגוונים צלולים, טורקיזיים וכחולים של הים האדריאטי מצד אחד והרים דרמטיים מהצד שני.

ישנם מספר חופים איכותיים לאורך הריביירה, כולל חוף מוגרן, שהוא הקרוב ביותר לעיר העתיקה בודווה, במרחק חמש דקות הליכה לאורך שביל הים מהעיר. החופים לאורך הריביירה של בודווה מלאים גם במסעדות עם מקומות ישיבה בחוץ.

העיר העתיקה בודווה בעלת היסטוריה שתחילתה לפני כ 2,500 שנה. בעיר חומה זו של ימי הביניים, יש אווירה תוססת והיא מלאה במסעדות וחנויות, כמו גם מוזיאון לתולדות העיירה.

מערת ליפא – Lipa Cave

מונטנגרו מערת ליפא

אחת המערות הגדולות במונטנגרו, מערת ליפא, רק כמה קילומטרים מהכפר סטיניה, נמצאת בהרים שמצפון וממזרח לבודווה. המערה התגלתה לראשונה בטעות על ידי כלב שנפל דרך חור לתוכה, אך הצליח להימלט בבטחה דרך פתח אחר.

כיום, מערת הנטיפים היא גם אחת מהאטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר של מונטנגרו עבור ילדים ומבוגרים הרפתקנים כאחד. הביקור מתחיל עם נסיעה ברכבת זעירה דרך הכפר הפראי, מלא עצי רימון ותאנים פראיות, עד לכניסה למערה. מכאן תצטרפו לסיור מודרך דרך מעברים ואולמות נהדרים שנחצבו באלפי שנים של טפטוף מים והנהר התת קרקעי שיצרו.

גרוטו הכחולה  Blue Grotto  

חצי האי לוסטיקה הוא ביתם של כפרים מקסימים, חופים יפהפיים, והמערה הכחולה. המערה נקראת על שם המים הכחולים הבוהקים שלה, אשר מקבלים את הגוונים הדרמטיים שלהם מהאור הנשקף מעל הקרקעית החולית במערה עם התקרה הקמורה.

הגישה למערה הכחולה היא רק בעזרת סירה. הסיורים יוצאים באופן קבוע מהמרינה של הרגג נוביה בין אפריל לאוקטובר ובחלקם ניתן לשלב גם אטרקציות סמוכות. המערה היא גם מקום נהדר לשנורקל או צלילה.

אגם סקאדר Lake Scadar

מונטנגרו אגם סקאדר

אגם סקאדר, על גבול אלבניה, הוא האגם הטבעי הגדול ביותר בדרום אירופה. זהו יעד נהדר לחובבי טבע ובו מינים רבים של ציפורים נודדות וחיות בר אחרות. הצד המונטנגרי של האגם הוגדר כגן לאומי. צאו לחקור את האגם בטיול בסירה והשאירו גם זמן לטייל בכפרים הסובבים אותו. רבים מהם מתוארכים למאה ה- 13 והוגדרו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

על החוף הדרומי-מערבי של האגם, תוכלו למצוא את חוף מוריצ'י (Murici), שהוא קטע חוף בתולי ורגוע לרגלי רכס הרי רומיה היפה. ניתן להגיע בדרך תלולה לכפר קטן בקצה האגם. זוהי נקודה נהדרת פשוט לברוח ולשאוף את האוויר הצח ואת האווירה הכפרית.

העיירה סטיניה Cetinje

מונטנגרו העיירה סנטיניה

העיירה סטיניה (Cetinje) מהמאה ה -15 שימשה בעבר כבירת מונטנגרו בשלהי המאה ה -19 וה 20 (לפני מלחמת העולם השנייה, כשהיתה עדיין מדינה עצמאית). באותה תקופה, אזור העמק היבשתי בקצה מה שהיה אז האימפריה העות'מאנית הפך אותה למקום נחשק לנהל דיפלומטיה.

כיום הפכו השגרירויות למוזיאונים, מבני ממשל ואקדמיות חינוכיות, והעיירה היא יעד מצויין לשיטוט ללא מטרה למשך אחר הצהריים. במנזר צטינג'ה יש אוסף של שרידים מהתקופה הפרה-נוצרית שתוכלו לראות בתמורה לתרומה קטנה, וכנסיית וולה המתוארכת למאה ה- 15 היא עוד מראה בולט בנוף העיירה.

הר לובצ'ן Mount Lovcen

מונטנגרו הר לובצן

שמה של מונטנגרו ניתן בהשראת פסגות הגרניט השחרות המתנשאות של הר לובצ'ן (מונטה – הר, נגרו – שחור), וההר הוא מקור לגאווה לאומית. הנופים הנשקפים מעל הטיילת המעגלית שבחלקו העליון של ההר, לא פחות ממדהימים ומשקיפים אל מפרץ קוטור והעיר קוטור מימי הביניים שלחופי האגם.

בקרבת מקום נמצא גם מוזיאלאום נג'וס, שם תוכלו לחלוק כבוד למשורר הלאומי של מונטנגרו, "זר ההרים". כאן קבורה גם המשוררת פטר השנייה פטרוביץ-נג'וס. הכפר Cetijne הוא הבסיס העיקרי לפארק זה ובו תוכלו למצוא מספר מלונות ומסעדות.

פרסט Perast

מונטנגרו פרסט

עוד באותו מפרץ יפהפה של קוטור, בפינה הצפון מערבית, נמצאת פרסט, עיירה קטנה וציורית המפורסמת בזכות הכנסיות הרבות והווילות שלה. מכנסיית סנט ניקולה הבולטת, תמצאו נוף נהדר של העיירה ומפרץ קוטור מהמגדל שלה.

שתיים מהכנסיות המקסימות של פרסט, "גבירתנו של הסלעים" ו"סנט ג'ורג'", לעומת זאת, נמצאות על איים זעירים במפרץ. בעיירה אין חוף ים, אך סלעי האבן לאורך חזית המפרץ, הם נקודות פופולריות בקרב משתזפים בחודשי הקיץ.

סווטי סטפן Sveti Stefan

מונטנגרו סווטי סטפן

בריביירה של בודווה, סווטי סטפן מחוברת ליבשת על ידי לשון צרה ומיושבת מאז המאה ה -15, כשעוד היתה כפר דייגים פשוט. העיירה התפרסמה בשנות החמישים כאשר הפכה לאזור נופש מפואר, ואורחים כמו מרילין מונרו וסופיה לורן נהגו לנפוש בה.

גם היום העיירה משמשת כגן עדן לחופשה, עם שני חופי חלוקי נחל יפהפיים משני צדי הלשון. למרות שהחופים הם ציבוריים, הכפר המקורי פתוח רק למבקרים השוהים באתר הנופש אמאן כאן.

הפארק הלאומי דורמיטור Durmitor National Park

מונטנגרו הפארק הלאומי דורמיטור

בסמוך לעיירת ההרים זבלג'אק, הפארק הלאומי דורמיטור הוא אטרקציה טבעית פופולרית נוספת. הפארק יושב בהרי האלפים הדינריים ובו כ 18 אגמים קרחוניים, נהר הטרה והקניון השני העמוק בעולם (ראו קניון טארה בהמשך).

זהו גם ביתם של יערות עבותים וחיות בר, מדובים חומים עד חזירי בר, ​​ו -163 מינים שונים של ציפורים. בפארק ישנם מסלולי סקי או סנובורד בחורף, ובקיץ תוכלו לטייל, לעשות קמפינג ולשוט ברפסודה לבנה ועוד המון פעילויות אקסטרים נוספות.

קניןן טארה Tara Canyon

מונטנגרו הגשר של קניון טארה

קניון טארה הוא אחד מפלאי הטבע המדהימים של מונטנגרו. אחרי הגרנד קניון, זהו הקניון העמוק ביותר בעולם, ובדיוק כמו הגרנד קניון, ניתן לחוות אותו עם טיולי רפטינג מאתגרים. שימו לב שהמים די קרירים באופן יחסי.

אם אינכם רוצים להירטב, אתם יכולים גם לראות את הקניון מגשר טארה Ðurdevica. גשר קשתות הבטון נבנה מחדש לאחר מלחמת העולם השנייה, אז פוצץ בניסיון לעצור את הפלישה האיטלקית.

כיום, הגשר נמצא 172 מטר מעל רצפת הקניון וחוץ מנקודת התצפית ממנו, משוגעי אדרנלין יכולים לרכוב על פני הקניון באופניים על חבל דק.

מנזר אוסטרוג Ostrog Monastery

מנזר אוסטרוג, שנבנה במהלך המאה ה -17 כמפלט נגד פולשים של האימפריה העות'מאנית, הוא כיום יעד עלייה לרגל נוצרי מרכזי. המנזר כולו הוצב ונחצב על גבי צוק גרניט גדול.

זהו אתר מרשים למדי, עם שתי כנסיות מערה חצובות שניתן לבקר בהן. הקירות מכוסים פרסקאות שצוירו ממש על קירות הסלע. במנזר קבורים גם שרידי מייסדו, סווטי וסיליה, שהפך לקדוש לאחר מותו בשנת 1671.

הפארק הלאומי ביוגרדסקה Biogradska Gora National Park

מונטנגרו הפארק הלאומי ביוגרדסקה

מונטנגרו ייעדה לא מעט אדמות לפארקים הלאומיים, כולל הפארק הלאומי ביוגרדסקה היפה במרכז המדינה. הפארק מלא בנחלים שוצפים; אגמים נוצצים וצלולים; כרי דשא מלאי פרחים; ואחד היערות הקדומים האחרונים של אירופה, שם העצים בני 500 שנה.

האטרקציה הטבעית הפופולרית בפארק היא אגם ביוגרד, שהוא אגם קרחוני גדול באמצע הפארק. העיירה קולסין הסמוכה מהווה בסיס טוב עם מקומות לינה ומסעדות.

חפשו כאן מקומות לינה במונטנגרו:

Booking.com

חנות המזכרות:

אולי יעניין אותך גם

"הושע נא" בונציה | כפות התמרים במסורת הנוצרית

ישי שפירא

בית כנסת בנמל התעופה שארל דה גול

ישי שפירא

מה עושים באיטליה | טיול בצפון איטליה עם ילדים

ישי שפירא

השאר תגובה