לאן טסים – הדרך שלך ליעד

חוזרים לים: האם כדאי לצאת לחופשת שייט משפחתית?

ענף הקרוזים חטף מכה אדירה לאחר משבר "אוניית הקורונה" בחופי יפן בתחילת השנה. שנת 2020 הייתה אמורה להיות שנת שיא בעולם השייט, לאחר ששנת 2019 רשמה מספר עצום של 30 מיליון נופשים ברחבי העולם. יצאנו לבדוק מה מצב עולם הקרוזים וחופשות השייט המשפחתיות בימים אלה וגם בדקנו האם ניתן לשוט מישראל לאירופה. הכל בכתבה

נפגשנו עם איתן כתרי, הבעלים של חברת "קרוז אאוטלט" ומומחה חופשות שייט עולמי שקצת יעשה לנו סדר במצב הקרוזים:

"ברור לכולם ש'ספינת הקורונה', הדיימונד פרינסס, מראשית פברואר, גרמה לענף שלנו נזק עצום. בסך הכל הציבור צריך לדעת שספינה היא מאוד היגיינית ונקייה, יותר מבית מלון. למרות הכל, ארגון השייט העולמי החליט להעלות את רמת ההיגיינה במאות אחוזים, שזה אומר: לנקות הרבה יותר את החדרים, לנקות הרבה יותר את המעליות, יותר אוטומציה של דלתות, שגם ככה היו. גם בחדרי האוכל הכניסו שינויים בבופה, שאנחנו רואים שמאמצים היום גם בבתי מלון, כמו כיסוי הבופה, ומעבר ליותר אוכל בהגשה. כך שכל הספינה היום נמצאת ברמה של סטריליזציה הרבה יותר טובה.

מה לגבי הריחוק החברתי?

"עוד לפני הקורונה, היתה קיימת באוניות הטכנולוגיה שיודעת לווסת את ציבור הנוסעים בצורה מסודרת, בעזרת הצמידים האלקטרונים, תזמון הפעילויות באנייה והארוחות לפי קבוצות. תוסיף לזה גם את אלמנט מדידת החום בכניסה ועמדות החיטוי הפזורות ברחבי האנייה. לכן, אין חשש בכלל. אני באופן אישי ממליץ ואני הראשון שברגע שיפתחו את השמיים, אסע בעצמי לשם.

חופשת שייט לואו קוסט באניית פאר – מלון צף במחיר מסובסד

חופשת שייט בקריביים

מה לגבי כל אותם אלו שהזמינו חופשת שייט והיא בוטלה?

"זה מתחלק לשניים. יש את אלו שכבר הזמינו ושילמו לתקופה שבה חופשות השייט בוטלו, מאפריל עד השנה ועד נאמר ספטמבר. רובם קיבלו שובר למימוש עתידי עד ל 31.12.2021 וחלק מהחברות אפילו האריכו את השובר עד לשנת 2022. דחיית השייט היא ללא עלות נוספת כמובן. החלק השני מתייחס לאלו שעוד התלבטו ועדיין לא הספיקו לקנות, או אלו שהיום מתעניינים ברכישה עתידית. אפשר להגיד שרמת המחירים לא השתנתה ונשארה בערך באותה הרמה, לא העלו את המחירים. אבל חשוב לציין שיש יעדי שייט כמו איסלנד, האיים הבריטיים ויפן, שכדאי להזמין כבר עכשיו, כי המלאי מאוד מוגבל והחדרים מתמלאים, כך שקשה יהיה למצוא כרטיסים מוזלים במכירה מוקדמת לקיץ הבא ליעדים הללו.

לעומתם, יעדי הקריביים, הולכים להיות השנה עיקר פעילות ענף השייט. נותר מצב שרוב האניות כבר נמצאות שם וברגע שיניעו מחדש את ענף השייט באוקטובר, נובמבר ואולי אפילו באחד בינואר, לא ישנעו אותן ליעדים אחרים בעולם כל כך מהר. העדיפות תינתן לשייט באיזורים הקריביים, ממיאמי, פלורידה ומקסיקו, במחירים אאוטלט, מסובסדים וזולים משמעותית. זאת במטרה להתחיל לסובב את הגלגל ולהשיב את אמון הלקוחות בהקדם, כך שיתחילו להמליץ אחד לשני, עד שהעסק יצבור תאוצה ויעמוד על הרגליים מחדש כמה שיותר מהר. על פי נתוני ארגון השייט העולמי, חברות השייט, כמו נורוויגי'אן, רואיל קריביאן, קרניבל, ו MSC, מדווחות כבר לבורסה על עליות של 600 אחוזים בביקוש, לעומת החודשים שעברו. כך שחופשת שייט לואו קוסט באניית פאר היא בהחלט אופצייה למקדימים להזמין השנה שייט בקריביים".

מתי נראה אנשים חוזרים לבחור בחופשת שייט?

"חופשה בשייט היא חופשה אולטימטיבית, יש בערך 30 מיליון בשנה, וגם אם זה ירד בשנה הקרובה ובשנתיים הקרובות וזה יהיה רק 15 מיליון, כלומר ירידה של 50 אחוז בצריכה של הקרוזים, עדיין זה מספר מכובד בכל העולם.

כמו שאנשים חזרו לתיירות פנים, למסעדות ולברים, כך הם צמאים לחזור לנפוש ולטוס ויחזרו גם לאט לאט לקרוזים. יכול להיות שהישראלים בהתחלה יצאו לחופשות שייט קרובות ביוון או ברצלונה, בים הבלטי או בפיורדים ולאט לאט יעזו יותר ויחזרו להרחיק לחופשת שייט בקריביים והכל יחזור לקדמותו. 2021 תהיה שנת החזרה וב 2022 ו 2023 נחזור למספרים שראינו ב 2019".

חופשת שייט ביאכטה משפחתית – צימר צף בין איי יוון

חופשת שייט ביאכטה

יונתן ברסלר, מבעלי מועדון היאכטות SeaTime, המציעים חופשת שייט ביאכטה משפחתית באירופה, מסביר לנו מדוע זו חופשה המתאימה לתקופת הקורונה: "זו חופשה בטוחה, כי אני עם הקפסולה, עם המשפחה שלי, ולכן ברגע שיהיה אישור לטיסות, מיד אנשים יצאו, כי בסוף אני יוצא לחופשה עם אנשים שגם ככה אני מבלה איתם ביום יום. וגם כשאני מגיע לאיזשהו אי, אני לא בצפיפות, לא במסיבות, לא במלונות, אלא אני עם המשפחה שלי".

האם ישראלים חזרו להזמין חופשות שייט על יאכטה?

"חברות היאכטות, בדומה לרוב חברות השייט בעולם, הפסיקו לעבוד במהלך תקופת הקורונה, אבל עכשיו, במדינות כמו יוון ואפילו איטליה, הן חזרו לעבוד וקוראות לתיירים לחזור אליהן. הגבולות בתוך אירופה כבר די פתוחים, כלומר שתיירים מתוך אירופה כבר באים ליוון ואיטליה לשכור יאכטות. מישראל זה עדיין לא קורה. אני כן חייב להגיד שהיאכטונרים, הסקיפרים הישראלים כל כך חמים על זה, הם בקריז ומזמינים חופשות, למרות הסיכון שבדבר, מתוך הנחה שיהיו טיסות במהלך חודשים אוגוסט וספטמבר. מי שחי את החופשות האלו בכל שנה, לא יכול בלעדיהן. זו התמכרות ממש כמו סקי".

חופשת שייט על יאכטה באיי יוון

מה לגבי שייט מישראל לאירופה?

"הפלגה מישראל לקפריסין או ליוון היא לא הפלגה שמתאימה לכל אחד. בכלל הפלגות בינלאומיות הן מאוד מאתגרות. זה קצת כמו להשוות את זה לטרק מאתגר בטבע, בתנאים של שטח, של קור וקצת קושי פיזי, אבל זה מדהים ומאתגר, עם תחושת סיפוק אדירה. אבל שוב, זה לא מתאים לכל אחד וכמובן שחובת הבידוד חלה גם על מי שמגיע דרך הים.

וכמה זה עולה, אם בכל זאת אני רוצה לשוט מכאן לקפריסין?

"יש כמה חברות השכרה בישראל שניתן לשכור מהן יאכטה + סקיפר לשייט מישראל לקפריסין בעלות של בערך 10-12 אלף שקלים, לחמישה ימי הפלגה סה"כ, הכוללים שייט לקפריסין, יומיים ביעד וחזרה לישראל.

איך זה מרגיש טיול משפחתי ביאכטה? יצאנו לים לבדוק >>>

אולי יעניין אותך גם

יונייטד ערכה את הטיסה הראשונה בהיסטוריה על 100% דלק מטוסים בר קיימא

מערכת האתר

חידון ליל כל הקדושים

מערכת האתר

בולגריה הופכת למדינה אדומה

ישי שפירא

השאר תגובה